tisdag 7 juli 2009

På klubben igen

Igår var jag och Danne upp till klubben med killarna. Danne ropade igenom klass 2 till oss. Lagom när vi skulle börja började det regna. Det är inte Rudolfs favoritväder. Oftast brukar han inte ens sätta sig vid halterna men det gorde han igår så det går framåt.I övrigt var Rudolf ganska ofokuserad på fria följet. Rutan hittade han inte mm. Han gör allt men inte särskilt bra. Det är bara att träna vidare. Idag var det dags för träningsgruppen att träffas. Vi körde lite fritt följ till att börja med och han gick kanon. Rutan gick han in i men inte så fort som jag skulle vilja men nu fokuserar jag på att han ska veta vad rutan är. Läggandet var bra. Inkallning med ställande körde vi ett par gånger, första gången med dk och andra gången bara med handtecken. Det gick himla bra. Apporteringen är något vi verkligen måste jobba på. Oftast galopperar han út och travar tillbaka och så vill jag ju inte ha det. Körde även hoppet ett par gånger där jag första gången fick säga sitt två gånger medan det andra hoppet var en 10. Till sist körde vi en platsliggning i 3 minuter. Första minuten stod jag ca 50 meter bort men synlig och de sista 2 var jag gömd men visade mig 2-3 gånger. Rudolf hade inte pipit men skiftat sida ett par gånger. Jag är väldigt nöjd med kvällens lydnadspass. Efter det var det dags att träffa spårgruppen för att spåra. Eftersom Danne är borta fick Gibson följa med och även gå ett spår. Han tycker det är så roligt och spårar klockrent trots att det är väldigt länge sedan senast. Han plockar upp apporterna men släpper dem och går vidare i spåret. Vi missade en pinne men fick med oss slutet. Duktig kille. Rudolf var väldigt ofokuserad på spårupptaget och ringade otroligt mycket. Jag (som inte har något lokalsinne) tyckte det kändes som att vi gick i cirklar men rätt var det var kom han in med en apport. Under hela spåret var han och nosade runt överallt så döm om min förvåning när vi fått med oss alla apporterna och slutet. Bara vi börjar spåra oftare ska det nog bli riktigt bra det här. På torsdag ska vi spåra igen. Nu ligger killarna och sover sött och jag slappar i soffan. Kram

Inga kommentarer: