söndag 30 augusti 2009

Jag vill ha ankor

Igår gick vi upp före tuppen (kl. 05.00) för att åka till Skärblacka och kolla på vallning med aussie. De vallade på både får och ankor och gissa om ankorna var coola. Vi har ju endast kollat på vallning några få gånger och då har det endast varit bc och det skiljer sig visst en hel del åt hur man vallar med de båda hundarna.
Även Rudolf fick chansen att prova men jag lät bli eftersom vi inte kommer kunna valla med honom. Han tyckte speciellt att ankorna var intressanta och kunde knappt slita sig från dem.
Vi hade en jättetrevlig dag med helt ok väder (inget regn) och massa med trevliga människor som vi förhoppningsvis får träffa någon gång igen.
Spring fort så vi kan gömma oss...
Här hittar hunden oss aldrig.
När vi kom hem åkte vi direkt till klubben eftersom Danne var tvungen att fixa iordning planen inför dagens lydnadstävlingar. Under tiden tränade jag med Rudolf och det gick såååååå BRA!
Vi har inte tränat ordentligt på länge så det var kul att han verkade tycka att det var roligt. Apporteringen har verkligen gått framåt av vilan och lika så rutan. I fjärren måste jag få upp hastigheten i skiftena annars är de väldigt bra.
Efter en tidig morgon och lång dag ute i friska luften somnade vi rätt tidigt.
Idag väntar som sagt en dag på klubben. Jag ska vara skrivare så jag hoppas vi slipper regn idag med.
Lycka till alla som ska tävla!
Kram
Monica & Rudolf

1 kommentar:

Ann-Kristiina sa...

Det är ju det jag har skrivit om i min blogg tidigare!Att ankor är ursöta och roliga att träna vallning på.Jag la upp enheldel bra länkar vad det gäller just vallning av ankor...har även endel nyttiga länkar i ämnet om du är intreserad.Ankor SKA vi ha när vi hittat vårt drömhus. =o)

Mamma Barbro hoppas att dotter Maja mår bra!