fredag 11 april 2014

Nu är det dags igen...

...för agility tävling. Imorgon bitti åker jag och Tiffy mot Kumla för 4 individuella lopp på lördagen och två laglopp på söndagen. Det är ju ett tag sedan vi tävlade senast så det ska bli kul att se hur det går. Vi har inte tränat så mycket agility utan lite mer lydnad vilket innebär mycket godisbelöning så Tiffy har gått upp ett kilo men det jobbar vi nog snabbt bort när vi kommer igång ordentligt. Många av de som ska tävla jagar sina sista SM-pinnar men jag ser det som en uppstart inför kvalperioden till SM 2015, som börjar den 1 maj.

Rudolf och jag har nött vidare på lydnad och bruksmoment och även lite rally. Jag tycker det är svårt att hinna med träning för både Tiffy, Rudolf och mig själv så jag måste nog göra någon sorts träningsplanering.

Håll tummarna för oss i helgen! Rapport kommer efter helgen.

/Monica

Inga kommentarer: