fredag 18 april 2014

Måndag till torsdag

I måndags morse åkte Danne, Gibson och Saga på en jobbturné som avslutas med en påskhelg i Haparanda. Det innebär såklart att jag är hemma själv med Tiffy och Rudolf.

Direkt när jag hämtat dem på dagis åkte jag till klubben för att träna lite. När jag kom dit var jag själv men sedan blev det fler och fler som kom (länge sedan jag såg så många på klubben samtidigt) och det visade sig att det skulle vara möten.

Så till träningen. Med Rudolf blev det fritt följ (som blir bättre och bättre ju mer vi tränar (nähä?)), apportering (både metall och trä) där utgång och greppande är bra och även farten (speciellt när jag tar fram kampen) in. Vi körde också hopp apport, hopp sitt hopp, läggande under gång och framförgående. Ett rutskick blev det också och det var så bra så jag gjorde inga fler. Hoppas han kommer ihåg det nästa gång. Med lite mer träning så är vi kanske snart klara för tävling (måste få till vittringen och fjärren bara). Det blir inte heller lätt att hitta någon tävling när det inte är agility samma dag.

Tiffy fick träna fritt följ, inkallning, träapport, läggande under gång och hopp sitt hopp. Jag är lite i valet och kvalet om jag ska anmäla henne till en appellspår tävling (anmälningstiden går ut den 19/4) eller om vi ska träna vidare och försöka hitta någon (och komma med) senare i år.

I tisdags blev det bara lite träning här hemma för då var jag och tränade mig själv på gymmet.

På onsdagen var det agilityträning (första gången ute i år) och Tiffy var lycklig! Hon har inte tagit i ordentligt när vi varit i Haninge och jag tror att det är pga att det blir för bra grepp så att kroppen tar stryk av det. Linda hade hittat en lite klurig bana som vi till slut tog oss igenom helt felfritt och med en härlig fart.

Innan agilityn blev det träning av Rudolf. Ungefär samma moment som på måndagen. I fria följet jobbar jag på att hans ska hålla den perfekta positionen hela tiden och det går bättre och bättre. Han är så rolig att träna lydnad med och blir så överlycklig när han får sin kampgrej. :-)

Igår (torsdag) blev det ingen träning av varken hund eller människa utan bara en kväll mysandes i soffan.

/Monica, Tiffy och Rudolf


Inga kommentarer: